Dace Visnola

Vieta   Sigulda, Rīga
Telefons   29488445
Epasts   visnoladace@gmail.com

Dace Visnola, Dr.paed, Mag.sc.sal, sertificēta supervizore (sert.Nr.S0160, 28.10.2022), sertificēta un apmācīttiesīga mākslas terapeite, sertificēta smilšu spēles terapijas praktizētāja, mākslas skolotāja, radošuma trenere, mentore un lektore, radošu semināru vadītāja organizāciju darbiniekiem.

Strādā ar bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem individuāli un grupā.
Darbības jomas mākslas terapijā – pārmērīga stresa un trauksmes pārvarēšana, psihosomatiski, psihiskās un garīgās attīstības traucējumi, emocionālas grūtības un personības izaugsme.

Pēc pamata izglītības mākslas skolotāja ar doktora grādu mākslas izglītībā un mākslas terapeite ar maģistra grādu veselības aprūpē (maģistra darbs: “Mākslas terapijas ietekme uz stresu un trauksmi organizācijas darbiniekiem). Tālākizglītībā kopumā zināšanas un pieredze kopumā 1,5 gadus papildināta studējot ārzemēs un sadarbojoties ar speciālistiem mākslā un mākslas terapijā ASV, Lielbritānijā, Zviedrijā un Dānijā.

Mākslas terapiju praktizē un pieaugušo grupas vada no 2007.gada, kā arī no 1993.gada piedalās starptautiskos mākslas izglītības un mākslas terapijas semināros un konferencēs ar referātiem un radošām darbnīcām Latvijā, ASV, Austrijā, Grieķijā, Itālijā, Lielbritānijā, Lietuvā un Somijā. No 2011.gada bijusi Eiropas mākslas terapeitu tīklojuma (NEAT) dalībniece, šobrīd ir Eiropas Mākslas terapeitu asociācijas (EFAT) biedre.

Internets: http://visnola.wordpress.com

Publikācijas:

1.     Visnola, D. (2018). The role of art in the exploration of personality as wholeness. Izglītība zinātnei un praksei (pp. 73–96). Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. http://doi.org/10.22364/izup.07
2.     Visnola D., Upmale A. Mākslas terapija pacientiem ar anorexia nervosa. // Mākslu terapijas prakse. – Rīga, 2014, 269.-280.lpp.
3.     Visnola D. Arts for Methamorphosis. // XVI International EUROTAS conference. Thesis. Crete, 1-5 October, 2014, 43 pp.
4.     Visnola D. Profesionālā veselība. Stresa vadība. // Skolotāju mentoru profesionālā pilnveide. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2013, 27-31.lpp.
5.     Caune E., Milaša M., Radziņa M., Ruhmane D., Ugaine L., Visnola D. Problēmsituāciju risināšanas metode mentordarbībā. // Skolotāju mentoru profesionālā pilnveide. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2013, 15.-26.lpp.
6.     Visnola D. Radošums un inovācijas mentordarbībā. // Skolotāju mentoru profesionālā pilnveide. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2013, 32.-35.lpp.
7.     Upmale A., Vende K., Orinska S., Barsineviča S., Krivmane Z., Visnola D. Pacientu grupas mākslu terapijā: prakses pārskats. // ERASMUS Intensīvā programma „Mākslu terapija dažādām klientu / pacientu grupām.” Tēzes, 2012.gada 30.jūnijs – 9.jūlijs. Rīga: RSU, 2012. – 73.-75.lpp.
8.     Upmale A., Visnola D. Mākslas terapija pacientiem ar ēšanas traucējumiem. // ERASMUS Intensīvā programma „Mākslu terapija dažādām klientu / pacientu grupām.” Tēzes, 2012.gada 30.jūnijs – 9.jūlijs. Rīga: RSU, 2012. – 160.lpp.
9.     Upmale A., Visnola D. Mākslas terapija pacientiem ar ēšanas traucējumiem. // ERASMUS Intensīvā programma „Mākslu terapija dažādām klientu / pacientu grupām.” Tēzes, 2012.gada 30.jūnijs – 9.jūlijs. Rīga: RSU, 2012. – 78.-79.lpp.
10.  Visnola D., Sprūdža D., Baķe M.Ā., Piķe A. Effects of art therapy on stress and anxiety of employees. // Proceedings of the Latvian Academy of Sciences. – Rīga: The Latvian Academy of Sciences, Vol. 64, Nr.1/2, 2010, 85-91 pp.
11.  Visnola D., Baķe M.Ā., Sprūdža D., Piķe A. Mākslas terapija stresa un trauksmes pārvarēšanai: pētījums un rezultātu analīze. // Mākslas terapija: teorija un prakse. – Rīga: Drukātava, 2009, 491.-502.lpp.
12.  Visnola D. Mākslas terapijas atšķirības no mākslas izglītības. // Mākslas terapija: teorija un prakse. – Rīga: Drukātava, 2009, 110.-115.lpp.
13.  Visnola D. Mākslas terapijas iespējas stresa mazināšanai darba vietā un personāla veselības saglabāšanā. Teorētiskie aspekti. // RSU Zinātniskie raksti 2008. – Rīga: RSU, 2009, 227.-236.lpp.
14.  Visnola D., Baķe M.Ā., Sprūdža D., Piķe A. Stresa un trauksmes izmaiņas organizācijas darbiniekiem pēc mākslas terapijas iedarbības: pētījuma rezultāti. // 7.starptautiskā mākslas terapijas konference „Mūsdienu mākslu terapija – teorija un prakse.” Tēzes. Cēsis, Latvija, 2008.gada 17.-19.jūlijs. – Rīga: RSU, 2009, 68.-72.lpp.
15.  Baķe M.Ā., Piķe A., Visnola D., Sprūdža D., Domkova S. Kortizola koncentrācijas izmaiņas siekalās mākslas terapijas rezultātā. // RSU 2009.gada zinātniskā konference. Tēzes. – Rīga: RSU, 2009, 74.lpp.
16.  Visnola D. Pētījums par mākslas terapijas ietekmi uz stresu un trauksmi. //2. Starptautiskā starpdisciplinārā zinātniskā konference “Sabiedrība. Veselība. Labklājība.” Tēzes, 2008.gada 6.-7.novembris. – Rīga: RSU, 2008. – 94.lpp.
17.  Visnola D. Ieskats pētījumā par mākslas terapijas ietekmi uz stresu un trauksmi. // 6.starptautiskā mākslas terapijas konference „Mūsdienu mākslas terapija – teorija un prakse.” Tēzes. Rēzekne, , Latvija, 2008.gada 18.-20.jūlijs. – Rīga: RSU, 2008, 97.-99.lpp.
18.  Visnola D. Mākslas terapijas metožu lietojums mākslas terapijā un mākslas izglītībā. // Psiholoģijas aktualitātes mūsdienu izglītībā. // Zinātnisko rakstu krājums. – Liepāja: LiePa, 2008, 13.-19.lpp.
19.  Visnola D. Vizuāli plastiskās mākslas terapija: kopīgais ar mākslas izglītību un atšķirīgais. // Žurnāls „Skolotājs”, 3(69)2008, 57.-62.lpp.
20.  Visnola D. Mākslas terapijas iespējas stresa mazināšanai organizācijā un personāla veselības saglabāšanā: teorētiskie aspekti. //Starptautiskā starpdisciplinārā zinātniskā konference “Sabiedrība. Veselība. Labklājība.” Programma, tēzes, kopsavilkumi, 2007.gada 8.-9.novembris. – Rīga: RSU, 2007. – 81.lpp.
21.  Visnola D. Mākslas terapija un mākslas izglītība: kopīgais un atšķirīgais. // 5.starptautiskā mākslas terapijas konference „Integratīvā mākslas terapija – teorija un prakse.” Tēzes. Liepāja, Nīcas pagasts, Latvija, 2007.gada 12.-15.jūlijs. – Rīga: RSU, 2007. – 52.-53.lpp.
22.  Visnola D. Causation Nature – Person – Traditional Culture in Art Teacher Education. // Person. Color. Nature. Music. III International Conference, May 15-18, 2002. – Daugavpils, 2003. – 84.-93.lpp.
23.  Visnola D. Acquiring Values of Traditional Culture According to Principles of Education for 21st Century. // Decade of Reform: Achievements, Challenges, Problems. ATEE Spring Conference, May 3-4, 2002. Rakstu krājums, IV – Rīga: Izglītības soļi, 2002. – 316.-331.lpp.
24.  Visnola D. Tradicionālās kultūras apguves novatoriskie aspekti augstskolu praksē. // Tradicionālais un novatoriskais sabiedrības ilgtspējīgā attīstībā: pedagoģija un psiholoģija. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2002.gada 28.februāris - 2.marts. – Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, 2002. – 311.-321.lpp.
25.  Visnola D. Tradicionālo kultūras vērtību apguve: procesa izvērtējums. // Izglītības zinātnes un pedagoģija mūsdienu pasaulē. LU Zinātniskie raksti, 655.sējums. – Rīga, 2002. – 235.-245.lpp.
26.  Visnola D. Tradicionālās kultūras vērtību apguves modelis augstskolā. // Izglītības zinātnes un pedagoģija mūsdienu pasaulē. LU Zinātniskie raksti, 649.sējums. – Rīga, 2002. – 311.-321.lpp.
27.  Visnola D. Tradicionālās kultūras vērtību atklāsme bērna personības attīstībai mūsdienās. // Sabiedrība un Kultūra. Rakstu krājums, IV. – Liepāja: LiePA, 2002, - 466.-474.lpp.
28.  Visnola D. Development of Personality through the Traditional Culture Values. // Current Issues of Cultural and Spiritual development. The 5th International Scientific Conference presentations. – Kaunas: Akademija, 2001. – 178-183p.
29.   Visnola D. Acquisition of the Traditional Cultural Values. // Izglītības zinātnes un pedagoģija mūsdienu pasaulē. LU Zinātniskie raksti, 635.sējums. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2001. – 141.-144.lpp.
30.  Visnola D. Tradicionālās kultūras vērtību apguves teorētiskie aspekti topošo mākslas skolotāju darbībā. // Personība. Laiks. Komunikācija. Starptautiskās zinātniski praktiskās konferences materiāli 2001.gada 1.-2.marts, II sējums. – Rēzekne, 2001. – 107.-112.lpp.
31.  Visnola D. Innovations in Studies of Traditional Vulture values. // Changes of Home Economics and Technologies Content in School: the Reality and Perspectives. Conference presentations, November 23-24, 2000. – Šiauliai, 2000. – 64-68p.
32.  Visnola D. Traditional Culture for Future Teachers of Art in the Context of Contemporary Europe. // Innovations in Higher Education 2000: Programme and Abstracts, August 30-September 2, 2000. – Helsinki: Helsinki University Printing House, 2000. - 110p
33.  Visnola D. Tradicionālā un mūsdienīgā mijiedarbība bērna personības veidošanā. // Mūsdienu mājturības attīstības virzieni. Starptautiskas zinātniski praktiskas konferences referātu materiāli, 1995.gada 25.-26.oktobrī. – Jelgava: LLU, 1995. – 28.-29.lpp.
34.  Visnola D. Etnogrāfija, daba un bērna radošais darbs. // Vispārējās izglītības reforma Latvijas Republikā. Zinātniski praktiskās konferences “Minstere IV – Jūrmala” tēžu krājums, 1993.gada 5.-6.jūnijs. – Lielvārde: Lielvārds, 1993. – 28.lpp.
35.  Visnola D. Tradicionālā un mūsdienīgā mijiedarbība topošo mākslas skolotāju darbībā. // Profesionāla pedagoga sagatavošanas problēmas. Zinātniskie raksti, 1.sējums. – Rēzekne: Rēzeknes Augstskolas Pedagoģijas fakultāte, 1998. – 71.-73.lpp.
36.  Visnola D. Tradicionālā un mūsdienīgā mijiedarbība topošo skolotāju sagatavošanā. // Mūsdienu pamatskola: skolēns un skolotājs. Zinātniskās konferences tēzes, 1996.gada 7-8.maijs. – Liepāja, 1996. – 74.-76.lpp.
37.  Visnola D. Par tradicionālām lietām var domāt netradicionāli. // Skolotāja pieredze. Metodisko rakstu krājums. – Rīga: Pedagogu izglītības atbalsta centrs, 12/1996. – 65.-67.lpp.
38.  Visnola D. Vidzemes segas kā radoša darba avots. // Latviešu tautas daiļamata māksla skolā. – Rīga: LU, 1994. – 73.-81.lpp.
39.  Visnola D. Vidzemes segas kā radoša darba avots. // Latviskums un audzināšanas problēmas. Rakstu krājums. – Liepāja, 1994. – 173.-183.lpp.
40.  Visnola D. Etnogrāfija, daba un bērna radošais darbs. // Vispārējās izglītības reforma Latvijas Republikā. Zinātniski praktiskās konferences “Minstere IV – Jūrmala” tēžu krājums, 1993.gada 5.-6.jūnijs. – Lielvārde: Lielvārds, 1993. – 28.lpp.